טיול עיתונאים לרמת חובב ואזור באר שבע

התחלנו את סיורינו הפעם בהדרכתו של חבר האגודה והמדריך צביקה הר שפר לכיוון רמת חובב ואזור באר שבע.

התחלנו את נסיעתנו דרך כביש 6 עם הסברים קצרים והפסקה קלה במחלף נשריםהדרמנו לכיוון חבל לכיש לכיוון קריית גת ונכנסנו למעטה המדבר ולעבירת המדבר  דרך גבעות גורל ובקעת באר שבע , עקפנו את באר שבע מעמק שרה בו , הגענו לרמת בקע ורמת חובב , נחל שכר , ונכנסנו למרכז המבקרים של נאות חובב ושם פגשנו את אביבית שהיא רכזת המבקרים ואת הדובר של האתר ליאור ליסקין שעשה לנו גם מצגת וסרט קצר וסיור עם חוות השמש הסולרית ותצפית יפה על האגנים והשפכים הרעילים והחומרים שבתוך הבריכות.

קיבלנו למזכרת זרעים של רשד ( צמח תבלין ,ושכדאי לשתול אותו באדניות ) ,משם המשכנו למרכז המבקרים של טבע , תרופות גנריות ( למדנו על החומר הפעיל בתרופה והשפעתו על גופנו ) ומצגת יפה וביקור עם הפעלות ומאוד ידידותי לילדים ומאוד נחמד ולבסוף גם סרט ובתלת ממד וקבלנו שי קטן סוכריות במקום תרופות , ומשם נסענו דרך כלא אשל והבשורה הבדואית לכיוון נחל באר שבע וראינו את הגשר הטורקי.  נכנסנו ליד השוק של באר שבע בתוך העיר ועצרנו בקניון הנגב לארוכת צהריים וחזרנו לכיוון נחל באר שבע לעבר פארק הנחל ונכנסנו לפארק בית אשל שהינו אתר לשימור ומופעל עי המועצה לשימור מבנים קרן קיימת ועיריית באר שבע ופרויקט שיקום האתר והפיכתו לאתר חינוכי עם שלטים מאירי עיניים אשלים ענקיים ושירותים מסודרים ושמענו הסבר מטימי שהוא איש המקום ואיש הפרויקטים של הגן על תעלות הקשר והביצורים שנערכו בחווה חקלאית נסיונית כדוגמת תל חי בצפון וסיפור של מורשת קרב.   ראינו תמונות של נותרים וביצורים שונים ושרידי מערכת קרב עם הירייות על הקירות וכתובות של המתיישבים פינת הנצחה ללוחמים ועוד .. ואנו בדרכנו חזרה